A terhességem - beszélgetés anyákkal 18.rész

by - 18:41

Hosszú idő után újra visszatért A terhességem sorozat, méghozzá egy nagyon kedves anyukával, Ildikóval.  Máté az anyukája büszkesége, hamarosan betölti a 15.hónapot. Egy igazán vidám és érdeklődő kisfiú. Imádom az instás képeiket, szerintem igazán remek fotónaplóként funkcionál. 😊


Hogyan derült ki, hogy várandós vagy?
Párommal 4 hónapja voltunk egy pár, amikor eldöntöttük, hogy jöhet a baba. Előtte egy hónapig vitamint szedtem, ami elősegítette a teherbeesést. Tehát készültünk rá - ovulációt figyelembe véve próbálkoztunk -, így a nem várt havi előtt csináltam tesztet, ami pozitív lett. 

Párod, hogy reagált a hírre?
Nagyon örült, de mindketten meglepődtünk, hogy ilyen hamar sikerült. 

Mikor kiderült, hogy kisbabát vársz, mire számítottál: kisfiút vagy kislányt hordasz a szíved alatt?
Kislányt szerettem volna nagyon, de valahogy azt éreztem, hogy fiú lesz. 

Voltak rosszullétek? Mennyi ideig tartott? Hogyan viselted?
A 6. héttől kezdődtek a rosszullétek és egészen a 16. hétig tartottak. Alig ettem, nagyon kevés kaját tudtam csak magamba imádkozni (fogytam is 3 kg-t), de muszáj volt csipegetnem mindig valamit, mert különben jött a hányinger. Eleinte csak reggel émelyegtem, később már egész nap. Érzékeny voltam a szagokra is (pl. párom illatát se bírtam elviselni).

Emlékszel rá, hogy mikor mozdult meg először?  Milyen élmény volt ez számodra?
Körülbelül a 20. héttől éreztem a mozgását, akkor már tudtam hogy Ő az és nem a beleim mozognak. Nagyon jó, de egyben fura érzés is volt. 

Kívánós voltál?
Nem mondanám magam annyira kívánósnak, de pl. még az elején a nektarint kívántam meg, utána meg a kukoricát. A későbbiekben diétáznom kellett, így megvolt miket ehettem, de nem volt kedvencem

Milyen volt az első UH?
A 7. héten mentem először orvoshoz, így akkor volt az első ultrahang is. Annyira különleges és megható volt először hallani a szívdobogásást, és látni azt a kis apró borsót, aki ott növekedett bennem. Életem egyik legszebb pillanata volt. 

Mikor mutatta meg magát?
A 18. heti nagy genetikai ultrahangon már megmondta a doki, hogy kisfiú. Utána való héten mentem magánba ugyanehhez a dokihoz és ott már 100% kisfiút mondott. 

Volt valami riasztó a terhességed alatt? Hogyan birkóztál/birkóztatok meg vele? Mi volt a baj?
Terhességi cukorbeteg lettem, ami miatt a 24. héttől a szülésig (meg még kicsit utána is) diétáznom kellett. Eleinte csak figyelni kellett arra, hogy mit eszek, de mivel nem ment le teljesen a cukrom a normális tartományba, így 160 grammos szénhidrát diétát kellett tartanom. Kemény volt nyáron, várandósan diétázni, de a babámért bármire képes lettem volna. 

Mikor hagytad abba munkát?
11 hetesen, mivel olyan munkám van, ami nem kismamáknak való.

Küzdöttél vizesedéssel?
Szerencsére nem. 

Szedtél valamilyen vitaminokat, homeopátiás készítményeket?
Még a terhességet megelőző hónapokban kezdtem különböző vitaminokat szedni (pl. folsav), illetve a terhesség végéig a Femibion magzatvédő vitamint. 

Hogyan telt a vizsgálatok közti idő?
Semmi probléma nem volt az egész várandósság alatt. Amúgyse vagyok az a nagy paramami, úgyhogy nyugodtan teltek. 
Szülésznőt fogadtál vagy orvos vezette le a szülést?
Nem volt se fogadott orvosom, se szülésznőm, aki akkor éppen ügyeletben volt az vezette le. 

Már a kórházban feküdtél vagy otthon indult be?
Betöltött 38. héten indult be otthon, magától. 

Hogy zajlott a szülés? Természetes szülés volt, vagy császároztak?
Kedd este (20 óra körül) kezdtem érezni, hogy valami van, mert az addigi jóslófájások nem múltak el és egyre erősödtek. Szóltam is a páromnak, hogy szerintem itt szülés lesz hamarosan, de úgy voltam vele, hogy úgyis első baba még nem biztos, hogy ez az, ezért megpróbáltam aludni. Természetesen nem tudtam, mert lassan már 5 perces fájások voltak.
Éjfélkor összekészültem és szóltunk apukámnak - páromnak nincs jogosítványa -, hogy akkor el kéne indulni a kórházba (40 perc autóval, mert itt nálunk nincs szülészet már). Beértünk, adatfelvétel, vizsgálat - 2 ujjnyira már nyitva voltam -, beöntés, kis várakozás aztán olyan fél 2 körül feküdtem fel a szülőágyra, közben megérkezett a párom is. A fájások nem akartak erősödni, de a méhszáj gyorsan nyílt, így kaptam oxitocint, ami felerősítette a fájásokat és beindult a tényleges buli. Fél 3 körül kaptam meg az oxit, Máté 5:20-kor született meg gátvédelemmel, természetes úton. 

Mennyi időt kellett a kórházban töltenetek?
Szerda hajnalban született Máté, péntek délután már itthon voltunk. 

Milyen volt az első napotok, estétek a picivel otthon?
Furcsa, de egyben szuper is volt. Egy apró kis törékeny baba feküdt az ágyikóba és csak csodáltuk. Éjszaka azért megmutatta a hangját is (a kórházban még csendes volt). 

Mi volt az első babaholmi, amit beszereztél, kaptál?
Egy szundi nyuszi volt, amit megvettünk neki, direkt unisex színben, mert akkor még nem tudtuk a nemét. Máté amúgy azóta is azzal a nyuszival alszik.

Terveztek még a jövőben kistestvért?
Nem tervezünk. Nem mondom azt, hogy soha, de a jelenlegi állás szerint nem. 
Gréti

You May Also Like

0 comments