A terhességem - beszélgetés anyákkal 17.rész

by - 17:14

Nem lesz számotokra ismeretlen a mai anyukánk, hiszen egy nagyon fontos témában kértem, hogy a szakmájának megfelelően adjon tanácsot. Szóval most ismét itt van Wéber Boglárka doki néni, aki ezúttal a várandósságáról és kisfia, Ákos születéséről mesél.

Fogadjátok akkora szeretettel - mint amivel készült ez a beszélgetés - Bogi és Áki történetét.

Hogyan derült ki, hogy várandós vagy?
2017 karácsonya körül döntöttük el, hogy most már belevágunk a babagyártásba, és azt követően nagyon izgultunk, hogy mikor jön össze. Következő májusban pár napot késett a menzeszem, és mivel volt otthon pár teszt, megcsináltam őket, és mindegyik pozitív lett.

Párod/férjed, hogy reagált a hírre?
Együtt csináltuk a tesztet, nagyon boldog volt! Ő már évekkel korábban is készen érezte magát az apaságra, én voltam az, aki halogatta a dolgot.

Mikor kiderült, hogy kisbabát vársz, mire számítottál: kisfiút vagy kislányt hordasz a szíved alatt?
Valamiért azt hittem kislány lesz, a páromnak meg nekem is unokahúgaink vannak, nagyon szeretjük őket, és automatikusan lányt képzeltem el, akit majd agyoncsicsázhatok! 😃 Amúgy nagyon hamar kiderült, hogy kisfiúnk lesz, mert a korom miatt PrenaTest készült, és így a neme sem volt titok. 

Voltak rosszullétek? (Ha igen, mennyi ideig tartott? Hogyan viselted?)
Az elején a szokásos hatalmas fáradtság volt, ritkán egy kis hányingerrel, de ez nem volt annyira vészes. A második trimeszterre, ahogy általában jellemző is, ezek elmúltak.

Emlékszel rá, hogy mikor mozdult meg először?  Milyen élmény volt ez számodra?
A 16. héttől kezdve már nagyon figyeltem, hogy mikor ficánkol a babám, így már az apróbb, finomabb mozgásokat is éreztem. Természetesen nagyon boldog voltam.

Kívánós voltál?
Különösebben nem voltam kívánós és nem is undorodtam meg semmitől se. A szokásos dolgokat ettem, és igyekeztem odafigyelni nemcsak a minőségre, hanem a mennyiségre is.

Milyen volt az első UH?
Bevallom a leges-legelső ultrahangot azt én csináltam... dolgoztam a sürgősségin és késő este, amikor nem volt éppen beteg, akkor a kolléganőmmel betoltuk a mobil ultrahangot a kezelőbe és meglestük... utána persze voltam a nőgyógyászomnál, aki megerősítette a dolgokat. Fantasztikus érzés volt.

Mikor mutatta meg magát?
Ha nem tudtuk volna a PrenaTest alapján a nemét, akkor is hamar kiderült volna a dolog... folyton mutogatta magát, szóval nem lehetett nem észrevenni, hogy fiú! Apa nagyon büszke volt!

Volt valami riasztó a terhességed alatt?
Semmi ilyen nem volt, nagyon hálás is vagyok ezért.

Mikor hagytad abba munkát?
Nagyon hamar, mert a sürgősségi osztályon azért mindenféle veszélynek ki van téve az ember. Vágott már a falhoz dühöngő alkoholos - drogos befolyásoltság alatt álló “beteg”-, volt olyan kollégám, akit leköptek, a fertőzésveszélyről, meg a 12-24 órás műszakokról ne is beszéljünk...
Nem volt kérdés, hogy nem kockáztatok.

Küzdöttél vizesedéssel?
A várandósság vége felé volt egy kis vizesedés, de tényleg nem volt jelentős.

Szedtél valamilyen vitaminokat, homeopátiás készítményeket?
Igen, terhesvitaminokat és magnéziumot szedtem. Akkor még sajnos nem ismertem az illóolajokat, pedig várandósság alatt is vannak olyanok, amiket biztonsággal lehet használni.

Hogyan telt a vizsgálatok közti idő?
Nagyon tutira mentünk, így több ultrahang-vizsgálat is duplán történt meg, több szem többet lát alapon.

Szülésznőt fogadtál vagy orvos vezette le a szülést?
Fogadott orvosom volt.

Már a kórházban feküdtél vagy otthon indult be?
Otthon indultak be a fájások.

Hogy zajlott a szülés? Természetes szülés volt, vagy császároztak?
Nekem programozott császárom lett volna másnap, de Ákos úgy döntött, hogy előbb szeretne velünk lenni. Pont az orvosom ügyelt azon az éjszakán, így minden tökéletesen alakult.
Szeretném itt elmondani, hogy minden tiszteletem azoknak, akik természetes úton szülnek, de én egy pillanatra sem bánom, sőt büszkén vállalom, hogy császármetszéssel született a Kisfiam. Mindenki más, nekem több ok miatt is ez volt a legjobb opció. 
Szerintem a nőknek nem szabadna emiatt (se) bántaniuk egymást, de még elég sok olyan téma van az anyasággal kapcsolatban, ami sok indulatot vált ki, szerintem feleslegesen.

Mennyi időt kellett a kórházban töltenetek?
6 napot töltöttünk bent a kórházban.

Milyen volt az első napotok, estétek a picivel otthon?
Nagyon féltem mindentől, az első napokban hármasban voltunk. Azon aggódtam, hogy éjszaka nehogy ne ébredjek fel, amikor sír, hogy éhes. Azóta rájöttem, hogy lehetetlen nem felébredni! 😂

Mi volt az első babaholmi, amit beszereztél, kaptál?
Úgy emlékszem, hogy egy "Born in 2019" feliratú rugdalózó volt az első babaholmi.

Terveztek még a jövőben kistestvért?
Nem tervezünk kistestvért, a korom miatt sem, illetve nincsen segítségem sajnos. 
Így 1 gyerekkel sem egyszerű, főleg úgy, hogy a párom külföldön dolgozik. De ezt már elfogadtam ahogy van, és igyekszünk Ákosnak mindent megadni, ami tőlünk telik.



Gréti

You May Also Like

0 comments